Dla nauczycieli arrow Metody pracy
Metody pracy
Teoria Inteligencji Wielorakich Gardnera
Autor: Renata Drogosz   
05 Maj 2010, 09:16

Projekt "Pierwsze uczniowskie doświadczenia" jest pierwszym ogólnopolskim projektem, a nasza szkoła (tak jak setki innych szkół w Polsce) została wylosowana do jego realizacji. Ja, jako pierwsza z tych wszystkich nauczycieli zrealizowałam I etap projektu ( w miesiącach wrzesień, listopad i październik 2009).

 

Uczniowie charakteryzują się różnymi typami uzdolnień. Podważa to założenie o istnieniu tylko jednego typu inteligencji. Wszystkie inteligencje są równouprawnione, żadna nie jest ważniejsza od drugiej.

W odniesieniu do dzieci Gardner wyróżnia 8 typów inteligencji:

  • językową,
  • ruchową,
  • matematyczno-logiczną,
  • wizualno-przestrzenną,
  • przyrodniczą,
  • interpersonalną,
  • intrapersonalną.
Sformułowana przez Gardnera teoria inteligencji wielorakich została przyjęta na całym świecie z dużym zainteresowaniem. Popularnością cieszy się wśród pedagogów i psychologów zajmujących się określonymi typami uzdolnień. Docenione zostało też jej wykorzystanie w praktyce szkolnej. Może stanowić podstawę do zmiany modelu edukacji. Na początek bardzo istotną sprawą jest rozpoznanie potencjału uczniów, czyli dokonanie diagnozy profilu inteligencji ucznia. Następnie zorganizowanie odpowiedniego środowiska edukacyjnego oraz wykorzystanie metod nauczania-uczenia się właściwych dla danego profilu inteligencj.

Celem pracy nauczyciela jest właściwe motywowanie i wychodzenie naprzeciw indywidualnym potrzebom rozwojowym i edukacyjnym swoich uczniów. Nauczyciel pełni rolę przewodnika dzieci i proponuje takie rozwiązania, które dają każdemu dziecku szansę na sukces.

Oto materiały, które przygotowałam w ramach projektu:

Renata Drogosz

Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej
w Publicznej Szkole Podstawowej w Krasnej
Krasna 53

Dodaj Twój komentarz:



Czy chcesz otrzymywać od nas maile z darmowymi materiałami?

  • Podaj swój e-mail, żeby dostawać materiały dla nauczycieli z Oskwarek.pl
  • Odbierz maila potwierdzającego i kliknij na link potwierdzający.


    Zgadzam się z Polityką Prywatności
  • Ostatnia modyfikacja ( 05 Maj 2010, 09:21 )
    Czego najbardziej potrzebujesz do pracy z uczniem zdolnym?
    Autor: Jolanta Oskwarek   
    19 Kwi 2009, 21:02

    Jakiś czas temu zapytałam Was mailowo, czego chcielibyście się dowiedzieć o pracy z uczniem zdolnym.
    Zebrałam Wasze odpowiedzi próbując je jakoś skategoryzować.
    Powyżej możesz zobaczyć, czego potrzebują nauczyciele.

    Koniecznie weź udział w ankiecie.
    Chcę ustalić, co jest największym problemem
    i zrobić większą dyskusję na ten temat.

    Bądź aktywnym nauczycielem!

    Wejdź na forum i zagłosuj >>>.

    Dodaj Twój komentarz:



    Czy chcesz otrzymywać od nas maile z darmowymi materiałami?

  • Podaj swój e-mail, żeby dostawać materiały dla nauczycieli z Oskwarek.pl
  • Odbierz maila potwierdzającego i kliknij na link potwierdzający.


    Zgadzam się z Polityką Prywatności
  • Ostatnia modyfikacja ( 07 Gru 2009, 12:47 )


    STRES przed pierwszym zebraniem z rodzicami?
    Zadaj nam pytanie na czacie.

    (prawy dolny róg ekranu)