Pobierz darmowe materiały
Autor: Jolanta Oskwarek
|
17 Cze 2010, 17:16 |
Dzięki uprzejmości współpracujących nauczycieli udało nam się zebrać wzory ocen opisowych.
Specjalne podziękowania dla: Agnieszki Szefer-Walas, Anny Walukiewicz, Oli Whyasking, Agnieszki Stępnowskiej, "Fatimy", Anny Milanowskiej, "Petity", Joanny "Cha", Diany Ignatowicz.
Dodaj Twój komentarz:
Czy chcesz otrzymywać od nas maile z darmowymi materiałami?
Podaj swój e-mail, żeby dostawać materiały dla nauczycieli z Oskwarek.pl
Odbierz maila potwierdzającego i kliknij na link potwierdzający.
br>
|
Ostatnia modyfikacja ( 11 Kwi 2011, 09:32 )
|
|
Autor: Jolanta Oskwarek
|
30 Lis 2009, 09:27 |
Z przeprowadzonej niedawno ankiety wynika, że przy zebraniu z rodzicami nauczyciele mają głównie następujące problemy:
- Brak pewności siebie
- Informacja o problemach dzieci
- Zachęcenie rodziców do współdziałania
- Jak zacząć
- Frekwencja rodziców
- Brak tematu na zebranie
- Dłuższa wypowiedź
- Rozwiązywanie problemów
Dostałam też 3 pozytywne odpowiedzi. Może któraś z nich pomoże Ci w kolejnym zebraniu:
- Nigdy nie stoje przed rodzicami. Mam ustawione stoły w podkowę, siedzę razem z rodzicami. Jest miła atmosfera. Najpierw pijemy kawkę,bądź herbatkę,jemy ciastko. Ja o te pare złotych nie zbiednieję, a jest naprawde milej!!!
- Nigdy nie miałam problemu z komunikacją interpersonalną. Rodziców traktuję jak partnera, z którym należy współoracować dla dobra dzieci, które traktuję jak własne.
- Zły był tylko pierwszy raz: zaczęłam się bać dlatego, że myślałam, że to bardzo trudne. Pozatym miałam naprawdę nie wiele do przekazania. Było mi głupio, że fatyguję rodziców - włąściwie po co? Weszłam spięta, przejęta rolą. Jednak to nie była porażka, tylko początek był zły. Później, ja wyczułam od tych ludzi - pozytywną energię - to mnie otworzyło, poczułam się tak jak w klasie wśród dzieci- było mi miło.Znów byłam sobą... Na drugim zebraniu już niczego się nie bałam. Na początku odrobinę zbyt byłam przejęta rolą, ale szybko dostrzegłam jakież to głupie i szybko z tego wyszłam. Na trzecim zebraniu... nie wiem bo dopiero będzie
Dodaj Twój komentarz:
Czy chcesz otrzymywać od nas maile z darmowymi materiałami?
Podaj swój e-mail, żeby dostawać materiały dla nauczycieli z Oskwarek.pl
Odbierz maila potwierdzającego i kliknij na link potwierdzający.
br>
|
Ostatnia modyfikacja ( 30 Lis 2009, 09:28 )
|
|
Autor: Jolanta Oskwarek
|
16 Wrz 2009, 09:07 |
Początek roku szkolnego już za nami. Niedługo pierwsze zebrania z rodzicami naszych uczniów. Trzeba się przygotować.
- Lista tematów do umówienia z rodzicami
- Wybór "trójek klasowych"
- Wycieczki
- Ubezpieczenia itp.
- Omówienie ocen uczniów (a wcześniej przygotowanie karteczek z ocenami)
- W końcu samo wystąpienie przed rodzicami (niejednokrotnie starszymi od Ciebie)
Która z tych spraw jest dla Ciebie najtrudniejsza?
Przedyskutuj!
Dodaj Twój komentarz:
Czy chcesz otrzymywać od nas maile z darmowymi materiałami?
Podaj swój e-mail, żeby dostawać materiały dla nauczycieli z Oskwarek.pl
Odbierz maila potwierdzającego i kliknij na link potwierdzający.
br>
|
Ostatnia modyfikacja ( 19 Wrz 2009, 06:44 )
|
|
Autor: Jolanta Oskwarek
|
30 Sie 2008, 22:00 |
Poniżej polecam Ci link do pliku z szablonem listy uczniów w dzienniku. Zamiast wpisywać ręcznie nazwiska do dziennika możesz skorzystać z gotowego szablonu. Każdą pomyłkę możesz poprawić na komputerze. I zapewnia estetyczny wygląd dziennika.
Instrukcja postępowania:
- Pobierz plik na Twój komputer
- Otwórz plik
- Wpisz nazwiska uczniów
- czcionka Times New Roman
- rozmiar czcionki 12
- kursywa, czyli pochylona
- Uzupełnij liczbę uczniów, liczbę dziewcząt i chłopców
- zastąp "xx" konkretną liczbą
- Wydrukuj listę
- Wytnij listę
- Sprawdź, czy wszystko w porządku, czy wydruk pasuje do Twojego dziennika
- Wklej do dziennika (lista na wewnętrznej stronie okładki)
Dodaj Twój komentarz:
Czy chcesz otrzymywać od nas maile z darmowymi materiałami?
Podaj swój e-mail, żeby dostawać materiały dla nauczycieli z Oskwarek.pl
Odbierz maila potwierdzającego i kliknij na link potwierdzający.
br>
|
Ostatnia modyfikacja ( 17 Sie 2009, 17:50 )
|
|
Autor: Jolanta Oskwarek
|
02 Mar 2008, 21:30 |
Pytanie |
Przykładowe odpowiedzi
|
Jaka jest Twoja ogólna opinia o uczniu?
|
Uczeń jest:
-
spokojny
-
miły
-
grzeczny
-
niegrzeczny
-
bezczelny
-
...
|
Jak uczeń zachowuje się wobec kolegów?
|
-
Chętnie bawi się z kolegami
-
Ma wielu kolegów
-
Stroni od kolegów
|
Czy ma przyjaciela?
|
-
Ma oddanego przyjaciela, z którym bardzo dobrze się
rozumie
-
Nie ma jednego przyjaciela – utrzymuje kontakty ze
wszystkimi kolegami
|
Jak zachowuje się na lekcjach?
|
-
Na lekcjach jest spokojny
-
Uważa, uczestniczy w lekcji
-
Rozmawia na lekcjach
-
Kiedy siedzi z kolegami, to rozmawia, ale kiedy siedzi
sam, to siedzi spokojnie
|
Jak wygląda jego aktywność na lekcjach?
|
-
Chętnie się zgłasza
-
Woli nie być zauważony
-
Czasem
nie potrafi opanować swojej aktywności i nie może się
doczekać na to, aż zostanie zapytany. Jest wtedy niecierpliwy,
sprawia wrażenie, jakby obrażał się na nauczyciela za to, że
nie chce go zapytać.
|
Jak reaguje na upomnienia i polecenia nauczycieli
|
-
Ignoruje uwagi i polecenia nauczycieli
-
Chętnie reaguje na uwagi i polecenia nauczycieli próbując
natychmiast wprowadzić poprawę do swojego zachowania
|
Jak przygotowuje się do lekcji?
|
-
Odrabia (systematycznie) zadania
-
Czyta lektury
-
Jest przygotowany na każdą lekcję
|
Czy umie dobrze zorganizować swój czas?
|
-
Umie dobrze zorganizować swój czas
-
Z niczym nie może zdążyć, sprawia wrażenia bardzo
chaotycznego
|
Czy umie myśleć logicznie i wyciągać wnioski?
|
-
Umie myśleć logicznie i wyciągać dobre wnioski (np. na
przyrodzie)
-
Ma trudności z wyciąganiem prawidłowych wniosków
-
Nie wiem, od czego to zależy, ale czasem umie wyciągać
logiczne wnioski (np. na technice), a czasem nie (np. na
matematyce)
|
Jaką ma frekwencję?
|
-
Nie opuszcza żadnych zajęć – ma 100% frekwencji
-
Bardzo dużo choruje, przez co opuszcza mnóstwo
zajęć szkolnych, ale potrafi
-
Opuszcza zajęcia szkolne bez usprawiedliwienia
|
Czy uczestniczy w zajęciach korekcyjnych lub tym podobnych?
|
-
Uczestniczy w zajęciach korekcyjnych prowadzonych przez
pedagoga szkolnego
-
Ma dodatkowe lekcje nauczania indywidualnego z
następujących przedmiotów: ...
|
Czy uczestniczy w jakichś dodatkowych zajęciach szkolnych?
|
-
Jest członkiem kółka teatralnego
-
Uczestniczy w zajęciach kółka przyrodniczego
-
Nie uczestniczy w żadnych zajęciach pozalekcyjnych
|
Czy rodzice interesują się jego nauką i zachowaniem?
|
-
Rodzice interesują się jego nauką. Przychodzą do
szkoły, pomagają mu w nauce w domu
-
Rodzice nie wykazują zainteresowania jego nauką i
zachowaniem. Unikają zebrań.
|
Czym lubi się zajmować w wolnym czasie?
|
-
Lubi grać w piłkę i tenisa stołowego
|
Czy uczestniczy w jakichś zajęciach pozaszkolnych?
|
-
Należy do klubu sportowego...
-
Należy do klubu tańca towarzyskiego
-
Jest członkiem Maltańskiej Służby Medycznej...
-
Jest zapalonym turystą i aktywnie działa w PTTK
|
Z jakiego powodu jest kierowany do poradni
psychologiczno-pedagogicznej?
|
-
Kieruję ucznia do poradni psychologiczno-pedagogicznej,
ponieważ ma problemy z:
-
koncentracją na lekcjach
-
ortografią
-
logicznym myśleniem
-
wyciąganiem wniosków
|
Przykłady opinii znajdziesz TUTAJ .
Zobacz: Generator opinii o uczniu
Dodaj Twój komentarz:
Czy chcesz otrzymywać od nas maile z darmowymi materiałami?
Podaj swój e-mail, żeby dostawać materiały dla nauczycieli z Oskwarek.pl
Odbierz maila potwierdzającego i kliknij na link potwierdzający.
br>
|
Ostatnia modyfikacja ( 17 Kwi 2009, 21:55 )
|
|
| |
|